الثلاثاء، 9 سبتمبر 2008

غمضت عيني

غمضت عيني في مره وسرحت ......
قلت احلم بدنيا احس فيها اني ارتحت
بصيت لقيت الناس مبسوطين ... سألت ليه؟
قالوا سعر الرز نزل لتحت
مشيت شويه ...
لقيت الشباب مشغولين ....
قلت ليه ؟
قالوا دول من الشغل مش فاضيين
جريت ابص علي المرور
لقيت الكل ماشي في سرور
ولما فتحت عيني تاني
لقيت الناس من الاسعار بتعاني
وشبابنا في كل حته بيدور
في شغل الحكومه مستني الدور
اما المرور فحكايته عجب
لبن العصفور اسهل من اني الاقي واحد سايق بأدب
فغمضت عيني وسرحت ...
قلت احلم بدنيا بحس فيها اني ارتحت