غمضت عيني في مره وسرحت ......
قلت احلم بدنيا احس فيها اني ارتحت
قلت احلم بدنيا احس فيها اني ارتحت
بصيت لقيت الناس مبسوطين ... سألت ليه؟
قالوا سعر الرز نزل لتحت
مشيت شويه ...
لقيت الشباب مشغولين ....
قلت ليه ؟
قالوا دول من الشغل مش فاضيين
جريت ابص علي المرور
لقيت الكل ماشي في سرور
ولما فتحت عيني تاني
لقيت الناس من الاسعار بتعاني
وشبابنا في كل حته بيدور
في شغل الحكومه مستني الدور
اما المرور فحكايته عجب
لبن العصفور اسهل من اني الاقي واحد سايق بأدب
فغمضت عيني وسرحت ...
قلت احلم بدنيا بحس فيها اني ارتحت
هناك 4 تعليقات:
حمدالله علي السلامه
أيه الغيبه الكبيرة دي
والا أنتي بتعملي باسم المدونة فبتسكتي حبه ، بس أنتي مسكتيش حبه أنتي سكتي حبات
كلمات جميله ورائعه ، بس ليه نظرة التشائم دي ، الدنيا فيها حاجات كتيرة حلوه
وبعدين لو غمضنا عنينا وحلمنا بالعالم إلي نفسنا نعيش فيه ، مش حنلاقيه لأن العالم ده مرسوم في الأحلام بس مش في الحقيقة
تقبلي مروري
مجنووون
السلام عليكم
الدنيا كما هيا فلا تغيير فيها لكن احنا اللى بنتغير وبنغير فيها
من حقك ام تحلمى بدنياا التى تريدها واسف ان اقولك لك انها دنيا الاحلام صعب تحقيقها
لانها ستكون دنيا كما تريدينها ولكنها الدنيا كما هيا لاتغيير فيها
ماليش اىذنوب غبر انى من الجنوب
واللى يشفنى يقول صعيدى
طيب ياسيدى هوده شيىء بايدى
حتى لوكان بايدى برضه هكون صعيدى
ماحنا بشر زى البشر ولاانت نبى وخالى
من العيوب
ناصر
ماليش اىذنوب غبر انى من الجنوب
واللى يشفنى يقول صعيدى
طيب ياسيدى هوده شيىء بايدى
حتى لوكان بايدى برضه هكون صعيدى
ماحنا بشر زى البشر ولاانت نبى وخالى
من العيوب
ناصر
إرسال تعليق